9 Mayıs 2012 Çarşamba

İK UZMANININ TEMEL YETKİNLİKLERİ NELERDİR?


Bu yazıda  İK profesyonelinin sahip olması gereken temel yetkinlikerden bahsediyoruz.                                                                              Önemli olan tabiki her zaman aşağıda tanımladıklarımızı uygulayabimekte yatıyor... 


Analiz ve Problem çözme: Tarafsız ve doğru enformasyona dayanan verilerle anlamlı kararlar alır. Sorunları doğru tanımlar; hüküm vermeden önce, seçenekleri değerlendirir. Verdiği kararların oluşturabileceği etkileri önceden sezer, tahmin eder.
Detaylara Önem Verme: Üstendiği görevleri profesyonelce yerine getirirken detaylara özen gösterir.
Koçluk / Mentorluk:  Diğer çalışanların performanslarını destekleyen ve arttıran davranış ve tutum içerisindedir. Çalışanların yetkinliklerinin gelişimini açık, anlaşılır, davranışlara dayanan,  belirgin geri bildirimlerle destekler. Önerilerini güven inşa ederek ve özsaygıyı koruyarak karşısındakine aktarır.
Danışmanlık: Kurum içerisindeki ve dışındaki hizmet verdiği müşterilerine ekspertiz, danışmanlık hizmeti verir,  kurum uygulamaları,  ve sorunları çözme konusunda yardımcı olur.
Yaratıcı Düşünme: Olaylara, yeni bakış açıları kazandırmak ve yaratıcı çözümler üretebilmek için zihnini zorlar. Mevcut yönerge ve yönetmeliklerin uygulanamadığı veya var olmadığı durumlarda çözüm üretebilir.
Müşteri Hizmetleri: Sorumlu olduğu iç ve dış müşterilerinin ihtiyaçlarına göre onlara gereken bilgiyi veya hizmeti sunar.
Esneklik: Yeniliğe ve değişime açıktır. Davranış ve iş yapış şekillerini değişen şartlar ve beklenmedik durumlar karşısında, derhal gözden geçirir ve duruma uygun kendini günceller.
Kişilerarası ilişkiler: Diğerleri ile profesyonel ilişkiler kurmakta zorlanmaz. Mevcut ilişki ağını korur ve geliştirir. Kendisinden yardım veya bilgi alabileceği diğer profesyonellere ulaşabilmek için bu ağı etkin kullanır.
BT uygulamalarına hakimiyet: İşi ile alakalı olan yazılım ve uygulamaları tanır. Bilgi sisteminden hangi bilgileri ne şekilde sorgulayabileceğini raporlayabileceğini bilir ve yeni raporlar geliştirebilir.
Sözel iletişim: Birey veya grup karşısında neyi, nerede, neden ve nasıl anlatması gerektiğine vakıftır. Açık ve etkileyici sunumlar yapar. Karşısındakini dikkatli dinler, sözsüz iletişim durumunda karşısındakinin vücut diline odaklanır.
Yazılı iletişim: Kullandığı dillerde dilbilgisi ve yazım kurallarına uyar, noktalama işaretlerini uygun şekilde kullanır.
Zaman planlaması ve yönetimi:  İşlerini organize ederken, önceliklerini ve kaynak ihtiyaçlarını belirler. Uzun ve kısa vadeli hedefleri vardır ve onlara ulaşmak için plan yapar.
Takım çalışması: İşbirliği, güven ve takım aidiyeti ruhunu tesis eder, destekler. Takım ruhunu güçlendirici faaliyetlerde bulunur, hedeflere ulaşmak için diğerleri ile uyum içerisinde çalışır.
İşgücünde Çeşitliliğe Saygı: Çeşitliliğe saygı gösterir; ırk, din, cinsiyet v.b ayrımcılığı yapmaz, tüm çalışanlara eşit mesafede durur.